Maďarsko - Budapest,Balaton

tentokráte jsme se nechali zlákat nabídkou výhodného ubytování v Budapešti a u jezera Balaton. A vzhledem k tomu, že máme rádi maďarská vína bylo již na začátku jasné, že cesta bude zároveň i degustační.  Odjezd jako obvykle plánujeme tak , abychom se vyhnuli hlavnímu náporu nástupu na dovolené a tak uvolňujeme děti na poslední dny ve škole a v sobotu 26.6.2010 vyrážíme směr Budapešť.

Maďarsko,Budapest

1 den : plán trasy do Budapešti bez použití dálnice najdete zde.  Jako obvykle se vyhneme placení dálničním poplatkům díky použití navigace a tak na prvním sjezdu po překročení slovenské hranice sjíždíme . Počasí bohužel není ideální, ale nám tentokráte vyhovuje z důvodu, že na první dva dny plánujeme návštěvu Budapešti. Cesta i momo dálnici je naprosto pohodová a po chvíli najíždíme na dálnici na prvním vjezdu v Bratislavě. Zde po neplacené dálnici projíždíme celou Bratislavu a vyjíždíme směr Komárno. V Komárně přejíždíme Dunaj a pokračujeme již v Maďarsku. Provoz mimo dálnici je téměř minimální a tak i s dvěma přestávkami jsme asi za 6 hodin až v centru Budapešti. Tentokráte jsem si vyhlédl  levnější hostel. Budeme zde pouze 1 noc a tak hlavní výhodou je poloha přímo v centru. Navíc je víkend a tak je parkování přímo před hostelem zdarma. Výhodné ceny hotelů a hostelů nejen v Budapešti a Balatonu můžete objednat na mém oblíbeném porovnávači cen hotelů  zde.    Po ubytování se odcházíme na krátkou prohlídku okolí . Procházíme kolem vlakového nádraží na které jsem přijel při mém prvním pobytu , ještě v roce 1984. Tehdy bylo Maďarsko oblíbenou destinací na nákup moderního oblečení a gramodesek. Obcházíme pěkné místní kostely a udržované zahrady a parky. Po večeři v restauraci se vracíme na hostel.

2 den  : ráno nás čeká snídaně a pak již vyrážíme směr Dunaj. Cesta do centra trvá jen 15 minut a i počasí se oproti včerejšku výrazně zlepšilo . Doufám si trvdit,že Budapešť a její zajímavosti se rozhodně mohou srovnat s nabídkou v Praze. Dokonce i rozložení hlavních památek je dost podobné.

Začínáme tedy po pravé straně Dunaje až se dostáváme k nábřeží kolem budovy Parlamentu. Tuto budovu mám nevím proč spojenou s rozvodněným Dunajem.  Asi se zde opravdu muselo utopit mnoho lidí,neboť na nábřeží po nich zůstali pouze zapomenuté boty.

Maďarsko,Budapest

Jedná se o nezapomenutelný zážitek a rozhodně doporučuji toto smutné místo navštívit. Pokračujeme směrem k parlamentu až vidíme dlouhou frontu čekajících na prohlídku. Taže je rozhodnuto prohlídku vynechat a pokračujeme přes řetězový most na druhou stranu k hradu. Prohlídka samotného mustu rozhodně stojí za to. Jedná se o nejstarší most v Budapešti , který se stavěl již v letech 1839 - 1849.  Na levé straně Dunaje se na vrchu tyčí Budapešťský hrad a další vyhlídky.

Tato část Budapešti je asi nejzajímavější a nás nejvíce ohromí krásný pohled na tentokráte prosluněný Parlament. Kolem hradu jsou také nádherné zahrady kde fotíme  krásné fotografie. Procházkou jsme dnes opravdu nadšeni a tak již dáme dobrý pozdní oběd. Na zpáteční cestě nás ( především děti ) ještě okouzlila fontána. Voda neočekávaně stříkala z různých trysků a dětem se líbilo probíhat pod padající vodou. Nádherný večer je ideální ještě ke krátké procházce a již se těšíme na zítřejší přejezd k Balatonu.