Itálie - Sicilie - Trapani 2009

6. 1. 2013

zážitky z cestování se pro mě staly drogou. Je jasné, že low cost cestování jsem úplně propadl, neboť okamžitě po přistání využívám každou volnou minutu k tomu,abych začal vymýšlet další nové varianty kam se podívat příště. Okolnosti jsou však tomu nakloněny. Řekněte sami. Dá se vůbec odolat nabídkám letenek za 1 Eur a někdy i za 0,01 Eur. Někdo řekne, že to není možné . Druhý , že je to možné pouze za nějakých podmínek . Třetí, že stejně nemá v tom termínu čas. Ze mě se však stává lovec výhodných nabídek orientovaných na low cost cestování. Svoje oblíbené záložky v počítači stále doplňuji o další a další weby s touto tématikou. Takže koho to zajímá a nenudí čtěte další a další články. Rád se s Vámi podělím o svoje zkušenosti a zážitky. Výsledkem může být následující výlet. Jednou z otázek bývá zda letenek za takovou cenu bývá v letadle více nebo pouze 1 až 2. Pravdou je, že ne vždy se podaří sehnat více než 4 místa najednou. Možností je, že koupíte např 2 místa za 1 Eur a další dvě např. Za 8 Eur.

Dal jsem si pro sebe následující úkol. Zajistit podobný výlet někam do tepla celkem pro 8 dospělých. Jdeme na to. Poletíme až koncem října a alespoň na 5 dní . Nejlépe zajímavá destinace s možností poznávání a eventuálně koupání. A nejlépe bez nutnosti spát na letišti . To se nakonec ukáže jako nejtěžší podmínka. No a nakonec dostávám tento pro někoho neskutečný výlet .

Plán výletu :

28.10.2009 Odlet dopoledne z Bratislavy do Trapani ( Itálie – Sicilie )

01.11.2009 odpoledne Trapani - Roma a následně Roman – Alghero ( Sardinie )

02.11.2009 odpoledne Alghero – Pisa

03.11.2009 ráno Pisa – Bratislava

Sám jsem zvědavý jak něco takového může dopadnout v 8 lidech.

Rozpočet výletu :

Pravdou je,že Itálie zrovna není svými cenami příliš určena pro low cost cestování , ale jak jste si mohli přečíst v cestopisu o Sardinii Zde , dá se i tady najít cenově zajímavé varianty. Takže :

Ceny jsem vždy sečetl a výsledkem jsou průměrné ceny na 1 osobu

Letenky : BTS – TPS 4 Eur

TPS – CIA 6 Eur

CIA - AHO 4 Eur

AHO – PSA 4 Eur

PSA – BTS 6 Eur

Vše opět použitím v té době bez poplatkové karty při placení letenek a pouze s příručním zavazadlem do 10 kg.

Pojištění na cestu:

Letenky na osobu celkem                   24 Eur

Ubytování Trapani 3 * Hostel se snídaní 48Eur

Ubytování Alghero 1* apartmán se snídaní 18 Eur

Ubytování Pise objednáno až po příletu 1* 15 Eur

Ubytování celkem                                81 Eur

výhodná nabídka a srovnání cen hotelů nejen v Trapani     zde

Jízdné : Brno Bratislava na osobu 8 Eur

Z a Na Letiště Trapani do centra 4 Eur

Trapani San Vito a zpět 2 * 10 Eur

Z a na letiště Alghero 2 Eur

Z a na letiště Pisa 3 Eur

Jízdné celkem                                    27 Eur

Jídlo a ostatní cca                             60 Eur

Celkový rozpočet cca                       200 Eur

Takže jak se ukazuje i při 8 lidech a hlavně bez noclehu na letišti je také možno zajistit zajímavý výlet za příznivou cenu . Podotýkám, že se jedná o rok 2009 kdy konkurence na poli LC leteckých společností gradovala. Ale uvidíme čeho se ještě dočkáme v budoucnu.

1.den

Jede nás 8 lidí , takže jedno auto necháváme stejně jako minule u Ikea . Další část výpravy dovezli a opět odvezou. Pro mladší členy je to zajímavé zpestření školního roku. První šok zjišťujeme na letišti. Kamarádka při hlášení údajů v pase uvedla špatně datum platnosti pasu a tak na všech pěti letenkách je špatně. Riskujeme průchod a naštěstí kontrola se zaměřuje hlavně na jméno a rodné číslo. Problém číslo dva. Procházíme kontrolou a drahé parfémy kamarádky letí nekompromisně do koše. I když dostali všichni instrukce ohledně tekutin dopředu nějak to nepochopili. No jo ,to je nevýhoda cestování s velkou skupinou. Nevadí už jsme v letadle směr Sicilie. Za dvě hodinky a 30 minut přistáváme v sluncem prosluněném Trapani.

Trapani

Zde je ještě opravdové babí léto s teplotami až k 30 C. Přímo od odletové haly odjíždíme do centra Trapani kde hledáme nejprve jedno a potom druhé ubytování. První je nově zrekonstruovaný bytový dům, moderně vybavený . Do centra je to cca 10 minut pěšky . Paráda. Druhou skupinu vedeme do samotného historického centra a zde je opět překvapení. Bydlení ve stylu středověkém. Apartmán bez oken v přízemí domu ze 16 století. Koupelna je usazena jako ve vykopaném sklepě. Do domu se přichází úzkými uličkami středem města a večer zde určitě zabloudíme. Jak velký rozdíl a přitom za stejné ceny. Alespoň zjistíme a vyzkoušíme jak se žilo lidem pár století zpět. Ti samozřejmě koupelnu s vanou neměli. Jdeme se ještě projít do města a pak spát za zítřejším dobrodružstvím.

2.den Trapani a Erice

druhý den ráno se obě skupiny po snídani scházíme v centru. Podobně jako styl ubytování dopadly i snídaně. První skupina měla snídani v blízké kavárně v pěkném prostředí i s mnoha místními a druhá skupina byla obsluhována paní domu,která bydlela v bytě nad námi. Dostali jsme snídani ve stylu téměř středověku Byla to nějaké pečené sušenky a závitky zřejmě pozůstatek minulé návštěvy. Pečivo bylo sušené ( podotýkám, že ne staré ) a tvrdé , ale kupodivu s čajem nebo kávou chutné. Ale co jsme zde přece hlavně pro zážitky. Počasí nám přeje a tak si jdeme prohlédnout městečko Trapani a odpoledne pojedeme do blízkého městečka Erice .

Centrum Trapani a přístavem apřilehlými plážemi se dá projít za několik hodin. V tomto období jsou pláže již bez lidí a i když počasí by dovolovalo koupání tak rozhodně ne tady. Uvidíme až pojedeme do San Vito lo Capo. Co však rozhodně stojí za návštěvu jsou místní krásné parky. Je jasné, že přes léto zde asi moc srážek nespadne ,přesto jsou parky i nyní velice krásné. Odpoledne jedeme na vysoký kopec nad městem Trapani , jehož vrcholek bývá často skryt v mracích. Nachází s zde malé historické město Erice , které je z hlediska turistických zajímavostí mnohem atraktivnější než samotné Trapani. Dostat se tam je možno buďto lanovkou z Trapani nebo použitím busu přes množství serpentýn. Volíme tuto variantu , abychom trochu poznali i místní okolí. Cesta trvá asi 40 min a jak jsem zmínil končí až v téměř samém nebi. Alespoň se Vám to tak bude zdát , když se autobus šplhá až nahoru. Nadmořská výška je znát i na teplotě. Zatímco v Trapani je kolem 27 C , zde pěkně vyfukuje a je kolem 18 C. A to ještě nevíme co nás čeká před odjezdem. Přijíždíme kolem 14 hodiny a odjezd plánujeme posledním busem v 18 30.

Teď odpoledne je to v pohodě na kraťasy a lehkou větrovku. Sem tam sice přijde mráček, ale jinak krásné počasí na fotografování. Městečko se dá projít asi za tři hodinky, takže někteří odjíždí do tepla Trapani již v 17 hodin. Zůstali jsme čtyři a čekáme, že budeme fotit západ slunce. Najednou se během 20 minut počasí rychle mění. Vidíme jak se začínají valit husté mraky a neomylně míří směr Erice. Jak jsem někde četl působí tento kopec jako magnet , což se záhy potvrzuje. Poslední pohled směrem do sluncem zalitého Trapani a už jsme v mlžném mraku. Teplota se během chvíle snížila pod 10 C a jsme rádi za přístřešek. Naštěstí neprší. Jedná se pouze o hustou mlhu. Zajímavostí je , že bylo velmi příjemné stát těsně u skály, která nyní sálala krásně teplo. Naštěstí do odjezdu autobusu mnoho času nezbývá, přesto jsme rádi, když přijede. Sjíždíme do Trapani a najednou vidíme zapadající slunce. Erice je úplně zakryté v mračnech. V Trapani je ještě nyní teplota kolem 20 C . Odcházíme na ubytování a už se těšíme na zítřejší výlet na nejkrásnější pláž v okolí.

foto 2.den Zde

3.den San Vito lo Capo. Nejkrásnější pláže Sicílie.

Tak na dnešek se opravdu všichni těšíme. Po snídani se scházíme na autobusovém nádraží v Trapani a zakupujeme zpáteční jízdenky do turistického letoviska San Vito lo Capo. Když jsem si připravoval itinerář naší cesty přečetl jsem několik článků a prohlédl množství fotek . Bylo mě ihned jasné , že sem musíme. Nejvíce mě zaujal článek o výstupu na útesy ,které se zvedají přímo na konci zátoky. Náš cíl je tedy jasný. Dnes zjistíme zda je nějaká možnost tento výlet stihnout. Cesta autobusu trvá necelou hodinku a již po cestě je nám jasné , že se dostáváme do nádherné krajiny. Ihned po opuštění předměstí Trapani vjíždíme po kvalitní silnici do krajiny hor a výhledů na moře. Míjíme několik vesniček a krásných pláží a dokonce i autokemp pro rybáře. Počasí je opravdu nádherné a vše máme připraveno na koupání. Je jasné, že pláže v tomto období jsou poloprázdné a prázdninová letoviska zdaleka nepřipomínají ty mraveniště lidí jako v sezóně. Kolem poledne přijíždíme do San Vita. Autobus končí téměř u pláže a hned na první pohled je nám jasné , že dnes to bude nádhera.

Vstupujeme na dlouhou písečnou pláž s mírným vstupem do vody. Vyzouváme se a cítíme, že teplota písku je již dobrá i na ležení. Na pláži jsou s námi pouze turisté někde z Holandska a pár Italů. Včera byla zřejmě někde nedaleko bouře a tak se ke břehu valí jedna hezčí vlna za druhou. První jsou ve vodě nejmladší a ostatním to také dlouho netrvá a užíváme si boj s vlnami. Teplota vody je pouze o něco méně než vzduchu. Tak kolem 23 C. A slunce stále tak krásně svítí. Po prvním koupání se jdu podívat po pláži a vidím náš cíl na zítřejší výlet. Vysoko nad zátokou se tyčí skalní masiv a na samém vrchu velký kříž. Směrem od moře se tam bez horolezeckého vybavení rozhodně dostat nedá. Ale vidím , že ze strany směrem od vnitrozemí by se dalo poměrně pohodlně vyšlapat do sedla a odtud po hřebenu až ke kříži. Žádné značky tam určitě nevedou a ani nějakou cestu se mi najít nepodařilo. Domlouváme se tedy, že zítra vystoupíme na první zastávce na začátku San Vito odkud by to snad mohlo jít a někteří půjdou směrem nahoru a ostatní budou opět na pláži. Vzdušnou čarou je to nahoru tak 3 km , ale když nevíme zda tam vůbec nějaká cesta vede tak nedokážu odhadnout jak dlouho cesta tam a zpět bude trvat. Užíváme si tedy další vlny a po 19 hodině odjíždíme zpět do Trapani.

foto 3 den Zde

4.den San Vito lo Capo. Trip na útesy v parku Dello Zingaro

Odjíždíme stejně jako včera . 6 z nás vystupuje na začátku San Vito a ostatní pokračují k pláži. Pohled směr k sedlu na vrchol ukazuje, že odsud by se výstup opravdu mohl podařit . D první třetiny vedou nějaké olivové zahrady . Cestu také žádnou nevidíme , ale zkusíme jít prostě tím směrem a uvidíme. Procházíme kolem posledních domků směr do zahrad. Zde vidíme dva Italy,kteří právě sbírají olivy. Ukazujeme směr vrchol a ptáme se zda je volná cesta. I Italsky pochopíme, že je to složité , ale že můžeme jít. Procházíme tedy stále výš až se dostáváme k posledním zahrádkám. Zde také končí cesty a dále již směrem na sedlo pokračují pouze vyšlapané pěšinky v hustém porostu. , zřejmě od podobných turistů jako my.

Porost je někdy vyšší než my ,ale cesta se neomylně táhne směrem na sedlo. S výškovými metry se výška porostu snižuje a my můžeme v dáli vidět pod námi pláž San Vito . Nádhera . Bohužel zmizí i poslední pěšinka a je jasné , že zde asi mnoho turistů končí. Do sedla mezi dvěma skálami nám chybí asi 1000 m cca 200 výškových. Nevíme co nás čeká za zlomem, ale nejmladší z nás to řeší po svém. Vylézá korytem vyschlého potoka stále výš. Ostatní jdou různými cestami za ní. Výhledy na zátoku jsou stále zajímavější . Trochu šplhání a po 30 minutách jsme téměř u sedla. Přichází překážka , kterou jsme zde nečekali. Za malou propadlinou na nás čeká kráva. Nebo snad býk. Nevím , ale vypadá , že se s námi o své teritorium moc dělit nechce. Vyhodnocujeme tedy situaci tak, že jsme přece moudřejší a volíme ještě další okruh. Po dalších cca 100 m se dostáváme na hranu sedla a již vidíme , proč jsou zde krávy. Je zde pastevecká chata i s rybníčky s vodou a přístupovou cestou z druhé strany sedla. Směrem ke kříži odsud cesta vypadá daleko, ale již jde po hřebenu pouze mírně do kopce . A navíc od srubu je kamenná cesta. Problémem mohou být krávy. Přesto se rozhodujeme projít a krávy nás přijímají do stáda. Výstup nám zatím trval asi 2 hodinky. Díky otevřenému terénu a malému převýšení však odsud pokračujeme rychle a za 10 minut míjíme chatu a za dalších 20 jsme již na pokraji výstupu ke kříži. Otevírá se nám nádherný pohled na druhou stranu sedla směrem na pláže a pobřeží národního parku Dello Zingaro .

Nádherná oblast bez osídlení přímo vybízí na trip se stanem . Ke kříži na vrchol to již je asi cca 1 km mírného stoupání po kamenité stezce. Zřejmě mnoho turistů zná cestu autem z druhé strany a odtud je již cesta nahoru pohodlnější než z naší strany. Blížíme se k vrcholu a objevujeme důl na těžbu mramoru. Když vidíme obrovské kvádry mramoru, které se odsud musely odvozit nechápeme. Některé stěny jsou dokonale odkrojené jako by laserem . Obcházíme důl a opět. Na cestě stojí tři černí, tentokrát opravdu býci. Tentokráte volíme variantu moudřejší ustoupí a dostatečným obloukem je míjíme. Kříž je však již kousek před námi a nám se před očima opět naskýtá pohled směr na pláž a San Vito. Neskutečné a neuvěřitelné. Domky dole jsou jako poskládané s Lega , auta a autobusy jako hračky a lidé dole jako mravenci. Nejsme sice tak vysoko jako v Erice ,ale blízkost pobřeží , vzdušnou čarou asi 300 m , dodává pohledu dolů jakousi magičnost. Pořizujeme fotografie , které jsou jedny z nejhezčích co jsme kdy pořídili.

U křížku nacházíme knihu a v ní zápisy turistů,kteří zde byli před námi . Nalézáme i zápis Čechů a Slováků. Zapisujeme se také a pomalu se chystáme na cestu zpět. Býci již kousek odešli a tak míříme přímo do sedla. V letním období by podobný výlet byl mnohem náročnější. I při teplotě kolem 25 C jsme zpocení a těšíme se na koupel v moři. Cesta dolů je však daleko rychlejší i když stejně nebezpečné. Je třeba si stále dávat pozor na co našlapujete , aby si člověk nevyvrknul například kotník . Volat sem záchranný tým by asi nebylo moc příjemné. Cesta dolů však trvá asi polovinu času , i proto , že již víme kudy. Přicházíme k zahrádkám a je nám jasné , že to vše stálo určitě za tu únavu. Jediným úrazem tak zůstávají na další dny poškrábané nohy od rostlin. Hlavně u dětí to vypadá jako týrání. Nejvíce to vynikne po příchodu na pláž. Po vběhnutí do moře se naplno projeví škrábance a děti si dlouho zvykají. Na druhou stranu , mořská voda vše rychle vyléčí a my si užíváme poslední chvilky zdejší krásné pláže.

Odjíždíme posledním autobusem směr Trapani a netušíme,že nás ještě čeká malé dobrodružství.

Jede nás osm a ještě asi pět starších Italů . Ujedeme asi 10 km a já poznávám,že autobus začíná mít nějaké problémy. Stále zhasíná motor a kolísají otáčky. Po jedné ze zastávek opět motor zhasne a řidič se marně snaží několikrát startovat . Stále nic. Zvedá telefon a asi po 10 minutách hovoru je jasné, že je problém a z rozhovoru mezi Italama pochopíme, že asi ani nikdo nemá přijet. Řidič vystupuje z autobusu a něco ladí v motoru. Vrací se a zkouší startovat . Nic. Najednou se obrací na mě a něco mě italsky říká. Nerozumím ničemu, ale když ukazuje abych šel dopředu k němu pochopím. Ukazuje na sedadlo řidiče a klíčky na startování. No dobře ,když jinak nedáš tak to odřídím za tebe .Třeba mě autobus bude poslouchat víc a se svojí zkušeností s řízením avie to nějak zvládnu. Usedám tedy za volant a řidič odchází ven k motoru. Za chvilku něco volá a já chápu , že mám startovat . Otočím klíčky a nic. Volá na mě stop. A za chvíli znovu opakování. A najednou motor naskakuje . Potlesk od ostatních v autobusu určitě potěšil a já řadím jedničku a jedeme. Stop. Mezitím se řidič vrátil a že to dojede. Škoda . Byl by to další ze zážitků. Snad někdy příště. Nikde již nezastavujeme a po dalších dvaceti minutách jsme v Trapani .

Další zážitkový den je za námi.

foto 4 den Zde

5.den. Trapani – Řím – Alghero

po snídani balíme věci a po krátké zastávce v parku odjíždíme na letiště . Dnešním našim cílem je Alghero na Sardinii. Náš výlet zde. Let do Říma začíná bez problémů. Asi však 30 min před přistáním však vzniká vážná situace. Jeden z pasažérů v řadě za námi začíná mít zdravotní problémy . Nejprve s dýcháním . Dostává kyslíkovou masku. Situace se však komplikuje a když dostává epileptický záchvat začíná být kolem nás pěkný frmol. Okamžitě následuje povel k usednutí na místa a je jasné , že nás nečeká tradiční přistání. Letušky s pomocí dalších uloží pacienta na podlahu a během 10 min se připravujeme na přistání. Oproti obvyklému přistání letiště vůbec neoblétáme a je jasné, že se jedná o mimořádnou situaci. Tak rychlé přistání a dosednutí jsem ještě nezažil. Letadlo přijíždí na odstavnou plochu před letiště kde již stojí připravená sanitka. Vchází zdravotníci s nosítky a po stabilizaci pacienta rychle odnáší . Teprve asi po 30 minutách přijíždí autobusy , které odváží nás ostatní. Situace asi byla dost vážná, ale profesionální přístup a rychlost jednání byla perfektně zvládnuta. Na letišti Řím se zdržíme pouze asi 2 hodiny a odpoledne již letíme směr Sardinie. Naštěstí bez dalších problémů přistáváme kolem 16 hodiny v Algheru. Jako obvykle městským autobusem do města kde rychle nacházíme náš apartmán. Krása. Jedná se v podstatě o rodinný dům starších manželů, kteří bydlí v jednom bytě a dalších asi 6 pokojů pronajímají. Spolu s námi je zde i mladý pár z Ameriky . Dáváme se do řeči a navzájem si sdělujeme dojmy z cestování. Oni cestují po Evropě již třetí týden a jsou nadšeni místní historií. Hlavně pro dceru je to výborná průprava. Zůstává v apartmánu a povídají si o všem možném celý večer. Ostatní ještě odcházíme na prohlídku večerního Alghera . Bohužel počasí zde je zcela odlišné od Sicilie a po chvíli nás o tom přesvědčí pravá mořská bouře , která se přižene . Vracíme se tedy do apartmánu a odpočíváme před našim posledním dnem.

6.den Alghero – Pisa

druhý den po probuzení následuje úžasné překvapení. Věděli jsme, že součástí ubytování je i snídaně. Ale to co nás čekalo připravené po příchodu do kuchyně nám vyrazilo dech. Starší manželé asi vstávali již dlouho před námi. Stůl v kuchyni pro snad 15 lidí byl celý zaskládaný různými potravinami, pečivem, džusy, čaj káva, ovoce i zelenina. Nechyběli ani různé italské speciality a sýry.

Cítili jsme se prostě jako v 5 * hotelu s All inklusive. Nebo spíš ještě lépe. Manželé uměli i dobře anglicky a dozvěděli jsme se , že si díky svému přístupu v podstatě získali klientelu, která se každoročně vrací, takže v podstatě pronajímají místa ostatním pouze mino sezónu. Věci si necháváme zde a jdeme ještě na krátkou prohlídku Alghera. Oproti prázdnin je zde nyní klid a turistů minimum. Na druhou stranu , pokud rádi jedete za poznáním může být toto období výhodou. Času je však málo a nás čeká odpolední let do Pise . Odjezd na letiště i let do Pise proběhl v pohodě a přistáváme kolem 16 hodiny. Do setmění zbývají asi 2 hodiny. Přímo od letiště jede autobus až k šikmé věži a ostatním zajímavostem .

My jsme tato místa navštívili loni při naší cestě do Kalábrie zde . Proto na památky jedou jen někteří. Já zůstávám na letišti .Vzhledem k tomu, že jsme původně plánovali spát na letišti , ale po příletu zjišťujeme , že se letiště na noc již zavírá a počasí není ideální na noc venku s dětmi, hledám možnosti kde složit hlavu. Na jednom ze stánků dostávám letáček na ubytování v bytě asi 5 min od letiště. Volám na uvedené tel číslo a lámanou angličtinou vysvětluji situaci . Chceme , aby alespoň děti mohli spát normálně. Paní v telefonu však umí anglicky ještě méně a tak se domlouváme na setkání u domu na 20 hodinu . Po návratu ostatních tedy míříme k domu a za 10 min jsme tam . Super místo na přespání , kousek od letiště. Přijíždí paní i s manželem a když nás všechny uvidí tak neví co říct. Mají dva pokoje pro celkově maximálně 5 lidí. Probíráme situaci a pak se chvilku baví mezi sebou. Nakonec se dohodneme, že můžeme zůstat všichni za 120 Eur. Manžel odjíždí, a po pár minutách se vrací s nafukovacími lůžky pro ostatní a navíc s taškou různých potravin a zeleniny. Domlouváme se , že vzhledem k našemu rannímu odletu musíme odcházet kolem 5 ráno , hodíme klíče od bytu do schránky. Neuvěřitelné. Po pár telefonech máme k dispozici vybavený byt kousek od letiště. Brzy usínáme , abychom snad nezmeškali naše poslední letadlo domů.

foto 5 den Zde

7.den Pisa – Bratislava.

Noc byla krátká ,ale rozhodně lepší než chodit večer s dětmi po městě. Klíče vhazujeme do schránky a za 10 minut jsme na letišti. Cestou domů v letadle rekapituluji vše co jsme za poslední dny opět prožili. Závěr je takový. Zorganizovat podobnou cestu i pro více lidí se dá zvládnout , ale.

Cestujete li však v takové skupině je náročné vše zkoordinovat tak, aby všem vyhovoval program, náročnost na ubytování a mnoho dalších věcí. Jsem rád , že vše opět dopadlo na výbornou. Každopádně je mi jasné, že do podobného projektu nepůjdu jako organizátor sám. V takovém případě je lépe cestovat jako dvě nezávislé skupiny a eventuálně program propojit na nějakou část cesty.

Jsme v Bratislavě. Auto stojí na svém místě a další po chvíli přijíždí. Někteří po našem vyprávění nevěřícně kroutí hlavou, někteří si myslí, že jsme blázni a někteří prostě stejně nevěří.. Ale já jsem spokojen a je mě jasná, že se jen tak nezastavím.

Takže pokud jste dočetli až sem a zajímají Vás další low cost výlety, čekejte na pokračování. Pokud máte dotazy nebo mohu-li Vám poskytnou další informace, neváhejte mě kontaktovat.

Máte li sami nějaké historky z Vašich cest, podělte se s námi , popř nám pošlete odkaz na Váš web.