Hawaii Oahu Honolulu, výstup na Koko Head Crater

7. 12. 2013

12.4.2013 3.den

Naopak vzhůru jsme již kolem 4 hodiny ráno. Počasí zde na Hawai je naprosto úžasné. V noci krátce zapršelo, ale teplota vzduchu i teď ráno je stále kolem 23 C.
Vycházíme tedy na krátké seznámení s Waikiki. Kupodivu je již i v tuto raní dobu na ulici dost lidí a na pláži čeká východ slunce mnoho dalších. Zároveň zde probíhá úklid a příprava pláží na další den. Velkou výhodou Hawaii je možnost volného pohybu po všech plážích. Na rozdíl od Evropy nemohou hotely ani soukromé osoby vlastnit a uzavírat části pláží pouze pro hosty hotelu. Zde se bez problémů můžete dostat i do zahrad hotelů jako Hilton. Zanedlouho se dočkáme východu slunce nad horami a v dálce pozorujeme kužel známé sopky Diamon Head. Plán na šnorchlování jsme změnili a pojedeme dnes na výstup na sopku Koko Head a po té si budeme užívat vln na některé z pláží.

Na hotel se vracíme krátce před snídaní, kterou jsme dostali jako bonus.  Po snídani tedy odjíždíme směrem k Diamond Head. V této části Honolulu se nachází i mnoho větších supermarketů a tak toho využíváme především k doplnění tekutin na dnešní výlet.

Již z dálky vidíme náš dnešní cíl. Vrchol kráteru Koko Head se tyčí o dost výš než vedlejší a známější Diamond Head. Navíc na vrchol vede dost náročná stezka.

3.den-12.4.2013-honolulu-vylet-po-okoli-koko-head-krater--17-.jpg

Myslím, že slova moc nedokáží popsat náročnost výstupu. Celý výlet nahoru a dolu trvá cca necelé 2 hodinky.

3.den-12.4.2013-honolulu-vylet-po-okoli-koko-head-krater--22-.jpg

Můžete se podívat na krátký film z našeho výstupu zde

Krátce po 12 hodině se vracíme k autu a jedeme zpět na hotel dát něco k jídlu.  Odpoledne se vracíme stejnou cestou až na pláž Sandy Beach park. Je to nádherné místo na koupání. Ihned po příjezdu jsme upozorněni na velké vlny a možnost spodních proudů. Bez surfových prken tedy užíváme vlny pouze kousek od břehu. Voda má stejně jako vzduch přes 25 C. Vydržíme zde téměř do 18 hodin  a pak již spěcháme na hotel. Večer má být na  Waikiki  velký  ohňostroj.
Po příjezdu je jasné, že se jedná o velkou akci. Ještě, že je pláž dost rozlehlá. Schází se zde snad všichni turisté, co jsou v Honolulu. Každopádně pro nás super zážitek, se kterým jsme nepočítali.

Ohňostroj byl opravdovým zážitkem. Na 5 km Waikiki se sešlo snad celé Honolulu a po setmění se nad hladinou rozzářilo tisíce různých efektů. Nahrávka rozhodně nedokáže ukázat celou krásu všech možných efektů. To nám ta dovolená začíná opravdu nádherně.
Zítra ráno náš první pobyt na Oahu končí.

Letíme na rajský ostrov Kauai.