Hawaii Oahu 11.den Honolulu,Manoa Falls trail

4. 1. 2014

20.4.2013 11

Ráno brzy vstáváme. Stan je kupodivu za noc suchý. Opět začíná krásný den. Pro nás ve znamení zpáteční cesty na Oahu. Odjíždíme tedy vrátit auto. Trochu obavy zda nás nebudou pokutovat za vjezd na Polihale road, která je vysloveně zakázána u naší půjčovny. Naštěstí vrácení proběhne v pohodě a za chvíli sedíme v autobusu na letiště a posloucháme hawajské regge.

Odlet je opět opožděn. Dokonce nám tentokráte kontrolují obsah našich batohů, ale pouze je zarazí obsah časopisů z letadla s fotkami modelek ve spodním prádle. Trocha obavy zda v puritánské USA nebudou problémy, ale nakonec vše nacpou zpět do batohu a my odcházíme čekat na odlet do Honollulu. Zpoždění nakonec bylo cca hodinu a tak přistáváme kolem 12 hodiny.  Znovu následuje již známá cesta do půjčovny.

Billiger-mietwagen

Tentokráte na nás čeká ůplně nový Nisan střední třídy. Nádhera. Asi nejzajímavější z aut co jsme na Hawaii měli půjčeny. Palubovka vypadá velice futuristicky.  Následuje již známá cesta na náš předchozí hotel. Tentokrát již přijímáme snídaně v ceně jako standard.  Zajedeme doplnit zásoby do Walmartu a kupujeme grilované kuře za neskutečných 3,9 USD za kg a čerstvé Papae.  Samozřejmě chceme ještě zvládnout za poslední 2 dny co nejvíce a tak po obědě odjíždíme severně na krátkou návštěvu parku Manoa Falls.

Provoz v Honululu je v odpoledních hodinách silný, ale my projíždíme z centra rovnou na sever směrem na Manoa road. S pomocí navigace nám tedy trvá asi 20 minut, než opustíme hranici města města a za dalších 15 minut jsme v Manoua. Zde je třeba jet až na samotný konec silnice směrem k Lion Arboretum. Pokud nechcete platit za parkování, ignorujte nabídky placených parkovišť před vstupem do parku (platí se 5 USD), a pokračujte až na konec. U Arboreta se nachází neplacené parkoviště. Za prohlídku jistě stojí i samotné Arboretum, ale my jsme zde bohužel již pozdě po poledni a máme čas tak akorát na cestu k vodopádu Manoa falls. Arboterum totiž zavírá v 16 hodin. Z parkoviště je to asi 300 m ke vstupu na začátek Manoa trail.

Z počátku je to pohodová procházka po udržovaných cestách. Boty vracejících se turistů však vypovídají o tom, že nás čeká i horší úsek. Charakter se mění asi po 1 míli. Cesta je stáje jednoduchá, ale střídají se rozbahněné úseky vedoucí bambusovými lesy. V případě deště může být opravdu problém dostat se i přes krátké strmé úseky.

Dnes naštěstí ještě nepršelo a tak se nám s pomocí lián daří úseky zdolávat. Cesta až k vodopádu trvá lehkou hodinku a rozhodně mohu říct, že je to jeden z nejjednodušších a přitom nejzajímavějších výletů. I vzhledem k jejich dostupnosti. Rozhodně by nás lákalo pokračovat ve výletu směrem k vrcholku vodopádu a pak dále. Vzhledem k tomu, že u vodopádu jistě končí 90 % turistů, bude další cesta určitě náročnější, ale i zajímavější.

Na zpáteční cestě si užíváme v místních bambusových lesech a po návratu na parkoviště absolvujeme rituál čištění bot. Každopádně díky své krátké vzdálenosti od Honolulu je Manoa Falls trip jednoznačně jeden z nejhezčích na Oahu. Dnešní večer věnujeme procházce po pláži Waikiki a přípravě na náš poslední den na Havaji. Plánujeme celodenní okružní výlet po nejkrásnějších plážích ostrova Oahu.