Hawaii 2013,9 den Nualolo trail a Waimea canon

4. 1. 2014

18.4.2013 9 den

Ráno nás za dveřmi překvapí 4 druhy novin a další porce káv a čajů. Počasí ráno vypadá opravdu luxusně. Po snídani tedy vyrážíme opět kolem ostrova směr Waimea.

Asi po hodině cesty přijíždíme k odbočce na cestu směr Waimea. Čeká nás asi nejhezčí den, co se počasí týče. Parkujeme tedy na parkovišti u Kokee state park. Samozřejmě zdarma. Asi 100 m zpět je začátek Nualolo trailu. Bereme s sebou dostatek vody. Cesta je asi 8 mil a vede pouze lesem a později po vrcholcích dávno vyhaslých sopek.

První dvě míle jdeme mezi vysokými stromy. Některé z nich musí být opravdu hodně staré. Odhaduji nejméně 500 let, ale spíše více. U jednoho z nich, který se zřítil zřejmě při nedávné bouři, pořizujeme zajímavé fotografie.

Po pádu stromu vznikla v jinak hustém pralese mýtina asi 100m v průměru. Asi tolik měla koruna obrovského stromu. Průměr kmenu byl asi 160 cm. Obvod tedy přes 5m. Postupem času se cesta začíná svažovat a s blížícím se pobřežím začíná výlet být stále zajímavější. Počasí nám vynahrazuje vše, co jsme nemohli vidět při minulé návštěvě. Pohledy směrem k pobřeží na oblast Kallalau je opravdu nezapomenutelná. Množství vyhlídkových vrtulníků, které přilétají a odlétají snad každé 3 minuty, svědčí o tom, že právě tato místa jsou opravdu jedny z nejzajímavějších   z  Kauai.

A nádherné počasí tento dojem jen umocňuje. Pořizujeme zde určitě najzajímavější fotografie z celé naší dovolené. S odstupem času mohu rozhodně říci, že Tento trip je asi to nejzajímavější co jsme na Hawaji podnikli. Rozhodně dávám 10+ a doporučuji nevynechat. I díky počasí je tato oblast dle mého zajímavější než Kallalau trail. Cesta až na konec vyhlídky trvá asi 2 hodinky. Zpět je možno jít stejnou cestou popřípadě si trip prodloužit o awaawapuhi trail. Vzhledem k velkému horku se rozhodujeme o kratší variantu.

Cesta zpět je o něco náročnější a při dešti může být i poněkud nebezpečná. Některé úseky zdoláváme jen s pomocí rukou a kořenů okolních stromů.

V lese na louce pak potkáváme Hawajské kohouty a slepice. Vracíme se k autu a po krátkém občerstvení stále za krásného počasí pokračujeme až na konec silnice k jednomu z nedeštivějších míst na světě. Asi po 10 minutách přijíždíme a máme štěstí. Neprší.  Pravdou je, že se okolní kopce v ůdolí Kallalau začínají nořit do mraků. Stíháme však udělat několik vyjímečných fotografií ještě za slunce.

Tak tomu říkám vydařený den. Po našem výstupu na Koko Head, náročné cestě na 6 míli Kalalau trail, šnorchlování v Hanaleii, je toto další nezapomenutelný zážitek. Opravdový vrchol našeho pobytu na Kauai.

I když je Kauai malý ostrov tak stálé objíždění kolem dokola pro nás znamená dotankovat alespoň za 10 USD. Zítra nás čeká poslední celý den na Kauai. Vracíme se do našich apartmánů a užíváme si nádherný večer s kavou. Doufejme, že zítra se zadaří koupací den na pláži v kempu Haena.